BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
t;

Sunday, August 7, 2011

Assalamualaikum wrt. wbt. dan Salam Sejahtera


pagi pagi nie.. aku nak bercakap pasai keikhlasan..


ada orang cakap
keikhlasan tuu adalah seperti semut hitam berjalan di atas batu hitam pada waktu malam yang amat gelap


pastuu dia akan cakap lagi
so, hang tau kew aku ikhlas kew tak?


ada orang jugak cakap
aku bukan takmo sembahyang, tapi aku takmo jadik hipokrit.. biaqla aku betul betul ikhlas baru aku bwat..


ayat yang serupa seringkali digunakan untuk pemakaian tudung.. kalau korang jumpa orang macam nie? apa perasaan korang? tapi, aku rasa setiap orang mesti pernah jumpa orang macam nie kan?


apa yang aku cuba perkatakan sekarang nie.. kenapa nak gunakan perkataan ikhlas untuk mengecualikan diri kita daripada melakukan suruhan ALLAH?


ok, first of all, aku mintak maaf la pada yang terasa.. aku tau aku pown bukannya alim sangat.. kadang kadang aku tertinggal atau meninggalkan solat.. aku pakai tudung pown tak sempurna, selempang jah.. tapi, aku takkan pernah sesekali menggunakan perkataan ikhlas untuk membela diri aku..

soalan aku untuk orang orang yang suka guna perkataan ikhlas nie..

korang ikhlas kew bergelar orang ISLAM?

korang ikhlas kew menyayangi ayah, mak, abang atau suami korang?

korang ikhlas kew menyayangi diri korang?

ikhlas tak?

fine fine fine.. mesteyla jawapannya ikhlas kan? tapi, betul betul ikhlas kew?
renung renungkan dan selamat beramal..




p/s : tiada manusia yang sempurna lam dunia nie.. tapi, wajibla bagi kita untuk sentiasa cuba menyempurnakan diri, terutamanya lam bab bab agama.. aku juga tak sempurna.. jom la sama sama perbaiki diri..  :)
  
Thanks 4 reading this entry..! :)

7 Comments:

  1. meaw said...
    susah la kalau nak tunggu ikhlas je manjang,huhu...... suruhan Allah s.w.t wajib lakukan .....kalau meaw pon buntu jap kalau jumpa orang jenih gitu,huhu
    scha al ahmad said...
    doa smuga dy cpt2 jadik btl2 ikhlas..
    :)
    paan kowt said...
    wahhhhhhhhhhhh
    chaaaaaaaaaaaa
    ader blog laa...hehe...:P
    scha al ahmad said...
    hahaha..
    PAAN!
    malu aku weyh!
    fendi said...
    smpai bile2 pun nk tunggu betul2 ikhlas. -.-'
    scha al ahmad said...
    yezza..
    pk2 kan jah org skeliling..
    sian kat org2 laki lam famly tuu..
    klu yg laki plak, cmna nk mbimbing?
    Chax Apiz said...
    haha.. ak xtaw nk ckp pa.. gud luck ollz..

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...