BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
t;

Monday, August 27, 2012

Assalamualaikum wrt. wbt. dan Salam Sejahtera

arini aku berpuasa, dan arini jugak aku consume herbalife.. for the first time! wow!

tapi, aku cuma amik F1 and teamix je.. almaklumla, aku tak berapa nak berdwet sangat.. dengan status sebagai seorang pelajar, tambah pulak tengah praktikal sekarang, banyak yang aku kena consider.. cumanya, aku da tak sabar nak dapat kesihatan yang baek, tuu yang pulun jugak nak stat tuu.. almaklumla orang dapat dwet raya... :P

untuk F1, aku amik perisa strawberi.. why? aritu, waktu aku dengar talk kat STS (Success Training Seminar), ada sorang yg bagi talk nie cakap F1 yg perisa strawberi nie sangat sesuai dengan perempuan, sebab baek untuk cantekkan kulit muka.. 

muka aku sekarang memang tengah teruk.. sumpah tak tipu! jerawat batu tumbuh tak mau2.. sejak2 stay kat kajang nie, airnya kotor kowt, sensitip sangat kulit muka aku nie..

then, orang yang bagi talk tuu ada jugak cakap yang perisa strawberi nie boleh kawal rasa nervous kita.. memandangkan nanti aku ada nak kena present tengah bulan September nie, aku beli la strawberi.. kowt2 boleh membantu kan.. 

tapi, aku kurang pasti camna yang perisa strawberi nie boleh membantu cantekkan muka n kawal rasa nervous... heeee...

rasa F1 nie ala2 susu ala2 yogurt jugak la bagi aku.. tapi, susu tuu kurang.. n da tentula agak tasteless laa, tapi masih boleh diconsider sedap tau.. sumpah tak tipu! teamix tuu pulak memang tasteless, tapi ada bau yang sedap! heeeeee..

tapi kan, normal la kalau makanan sihat nie tak sedap kan? tak semestinya yang kita suka, baek untuk badan kita.. betul tak?

part paling aku tak suka adalah nak minum air banyak3.. kalau ikot kak kirah, aku kena minum 6L air sehari! erk

seksa weyh! sebab aku nie takdela jenis kuat minum air, tambah2 pulak aku nie ada masalah kencing kerap sikit.. makanya, pagi nie kerap la aku ke toilet, dalam 6kali kowt! tapi, kak kirah cakap, kencing banyak tuu bagos, sebab teamix nie tugas dia detox.. so, toksin2 dalam badan tuu dikeluarkan by kencing laaa.. lemak pown!

semalam aku jumpa coach aku tuu, kak kirah.. dia usha balik aku punya body analysis scanning tuu.. tak banyak yang aku kena turunkan berat.. lagipun, niat aku consume herbalife pown sebab nak jaga kesihatan kan.. 

so, dia suruh aku ikot lose weight program dulu, consume herbalife dua kali sehari sebagai ganti makanan biasa, breakfast dengan dinner.. bila aku da dapat berat badan ideal, aku tukar kepada maintain weight program untuk dapat kesihatan baek, aku hanya ganti breakfast je dengan herbalife.. kalau aku teruskan lose weight program pown boleee.. tapi, kurus kering sangat la nanti.. hewhewhew

pagi tadi, lepas consume tuu, berat badan aku 56.4kg.. aku akan timbang lagi hujung minggu nie untuk dapatkan result.. :)

nak sama2 turunkan berat badan dan sihat dengan aku?


Thanks 4 reading this entry..! :)

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...