BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
t;

Friday, October 5, 2012

Assalamualaikum wrt. wbt. dan Salam Sejahtera

pernah dengar info nie x? 


waktu mula2 aku consume herbalife, kak kirah upline aku pown ada pesan benda yang sama.. 'minom banyak air untuk buang lemak, lagi banyak kencing, lagi cepat kurus'.. aku waktu tuu rasa macam pelik gilak.. seriusly? kalau banyak kencing, boleh kurus? sebab aku memang ada masalah kerap kencing pown.. mungkin sebab tuu aku tak gemok melampau even aku kuat makan kowt? HAHAHA

so, untuk hilangkan tanda tanya dalam atie aku nie, aku pown bwat la research sket.. nie aku punya findings.. acecece... macam bwat psm pulak kaaan..

dari blog kamila, aku da paham kenapa kak kirah cakap minom air banyak+kencing kuat, boleh buang banyak lemak.. 

shake herbalife nie kan, sangatla rendah kalorinya.. bila kita kurang amik kalori, badan kita akan pecahkan lemak (triglycerides) untuk jana tenaga.. pastu, triglycerides nie akan pecah kepada dua komponen, glycerol dan fatty acids.. dua2 komponen nie akan diserap ke hati, buah pinggang dan otot..   proses kimia yang jana tenaga nie akan hasilkan air dan karbon dioksida yang dikeluarkan melalui sistem perkumuhan kita.. haaaa.. ada kaitan kan?

dari blog kerengga nie plak, dia jelaskan kebaikan minom banyak air untuk orang yang nak kuruskan badan.. air kosong nie mampu meningkatkan kadar metabolisme kita tau.. kadang2, otak kita konfius samada kita lapar or dahaga, mostly akan lebih cenderung untuk makan daripada minum, padahal lepas minum pown kita boleh rasa kenyang.. tambah pulak kan, air nie takde kalori, kalau kita makan plak, nak plak kita kira kalori kan? :P

tapi, adalah penting untuk tidak tak makan jugak.. bila kita terlalu kurang makan, badan kita akan kurangkan kadar metabolisme kita.. even kita da makan banyak balik pown, susah untuk tinggikan kadar metabolisme kita tuu.. 
p/s : teamix boleh tingkatkan kadar metabolisme.. dengan consume herbalife, tak halang seseorang tuu daripada makan.. :D

then, adalah perlu ditekankan yang air manis tak termasok dalam kategori air yang kita kena minum banyak tuu.. why? air manis mengandungi kalori yang tidak diperlukan oleh badan.. so, banyak minom air kosong, kurang minom air manis!

bila cakap pasai minom banyak air nie kan, orang selalu tanya, 'tak kembong perot kew?'.. sebenarnya tak.. sebab, badan kita automatically akan buang air yang berlebihan.. malah, kembong perot tuu adalah simptom retensi tau.. retensi air tuu maksudnya dehidrasi..

minom banyak air kosong nie, banyak faedahnya.. bukan setakat kurus, boleh improve kesihatan, kuat daya ingatan, fokus, cerdas otak.. so, jom kita berkempen minom banyak air kosong! :D

Thanks 4 reading this entry..! :)

2 Comments:

  1. Unknown said...
    kalau bole tulisan tu buat tulisan lain....maaf...susah nak baca...but nice share....
    MISS Z BERCELOTEH said...
    SELAMAT MALAM!!! http://misszberceloteh.blogspot.com/

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...